TOIMITUS- JA PALAUTUSEHDOT

1. ASIAKASTIEDOT

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja puhelinnumero.
Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.

2. HINNAT JA TUOTETIEDOT

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä.
Tuotteisiimme sisältyy voimassaoleva arvonlisävero.
Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa.
Hinnaston hinnat eivät sisällä kuljetusta ellei tuotteen tiedoissa toisin mainita.
Toimituskulujen hinnat määräytyvät Postin voimassaolevan hinnaston mukaan.
Hinnat koskevat vain YlellisyysMatto.fi:n kotisivujen kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
YlellisyysMatto.fi varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietomuutoksiin sekä
mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen.

3. TOIMITUSTAVAT JA -AJAT

Toimitustavat, -ajat ja -maksut ovat voimassa Suomessa.

Tuotteidemme normaalitoimitusaika varastossa oleville tuotteille on keskimäärin 1 viikko.
Tuotteidemme normaalitoimitusaika toimitusmyynnissä oleville tuotteille on keskimäärin 5 viikkoa.

Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen.
Olemme asiakkaisiin mahdollisimman nopeasti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, jos havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

4. MAKSUTAVAT

Ennakkolasku:
Lähetämme laskun tiedot sähköpostiin, pakkaamme tavarat toimitukseen heti maksusuorituksen näkyessä.
Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa ennen kuin tilaus perutaan.

5. PALAUTUKSET

Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus.

HUOM: Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita.
Kaikki rullasta tilatut omalla mitalla olevat matot eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.
Huomaathan tämän tilatessasi näitä mattoja.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton.
Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu(a)ylellisyysmatto.fi.

HUOM: Palautuksessa joudut maksamaan palautuksesta aiheutuneet toimituskulut itse.

Noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruminen, vaan perumisesta tulee aina ilmoittaa!

Kaikista palautuksista tulee aina ilmoittaa ennakkoon. Mikäli palautuksesta ei ole ilmoitettu tai paketti palautuu meille noutamattomana,
tulemme veloittamaan asiakkaalta palautuskustannukset Postin pakettipalveluiden hinnaston mukaisesti.

Tuotteen palautus onnistuu seuraavasti:

1. Ota yhteys meihin ennen palautusta. Toimitamme sinulle tarvittavat tiedot palautusta varten.
2. Suojaa palautuspaketti niin, ettei se likaannu tai vahingoitu kuljetuksen aikana. Kts. seuraava kappale.
3. Liitä palautuspaketin mukaan lomake, jossa on seuraavat tiedot:
– nimesi
– tilausnumerosi
– palautuksen syy
– tilinumerosi, jos olet maksanut tuotteet verkkopankista tai luottokortilla
4. Merkitse palautuspakettiin näkyvälle paikalle ”Asiakaspalautus YlellisyysMatto Oy”
5. Toimita palautukset johonkin Postin noutopisteeseen.
6. Vastaanotettuamme palautuksen ilmoitamme siitä sähköpostitse ja palautamme rahat
(Riippuen maksutavasta palautamme rahat tilillesi, poistamme laskusi tai luottokorttiveloituksesi).

OHJEET PALAUTUKSEN PAKKAAMISEEN:

Pakkaa matot mahdollisimman hyvin. Palautusoikeus purkaantuu, mikäli matot ovat vaurioituneet kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia.
Otathan huomioon sen, että painavampi pakkaus tarvitsee enemmän suojausta.
Paras pakkaus on se missä matto on saapunut. Siis mikäli mahdollista, pakkaa matto takaisin alkuperäiseen muoviin.
Sulje hyvin pakkausteipillä ja katso, että varsinkin maton päät on suojattu kolhiintumista vastaan.
Mikäli et saa mattoa takaisin pakkaukseen, jossa se on saapunut, käytä pakkaukseen mahdollisimman paksua materiaalia.
Elmu-kelmu ja jätesäkki ovat huonoja pakkausmateriaaleja, ne ovat ohuita ja hajoavat helposti kuljetuksessa.
Kelmu ei yksinään riitä varsinkaan mattojen päissä, vaikka sitä olisi monta kerrosta.
Mikäli pakkaat matot ohueen materiaaliin, käytä monta kerrosta materiaalia (esim. useampi jätesäkki päällekäin) ja
teippaa jokainen kerros huolella ja tiiviisti kiinni mattoon. Löysä paketti vaurioituu helposti.
Pakkaa isot matot aina yksitellen, älä koskaan kiinnitä niitä toisiinsa. Jos matto painaa yli 7 kg se on iso ja tulee pakata omanaan.
Pienet matot voi lähettää samassa paketissa. Maalaisjärkeä saa tässä kohtaa käyttää.
Emme suosittele tekemään yli 15 kg pakkauksia.

6. REKLAMAATIOT

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta
sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu(a)ylellisyysmatto.fi tai puhelimitse numeroon 0400 631 194.

Huomaathan, että matoissa saattaa olla pieniä heittoja. Jos matto on käsin tehty, siinä saattaa käsityön jälki näkyä.
Tämän takia 2% heitto maton koossa tai pituudessa on hyväksyttävä. Mittaan leikattujen mattojen pituus voi poiketa 2% luvatusta.
Kuitenkin selvästi vialliset/virheelliset matot luonnollisesti hyvitämme.

7. TILAUKSEN PERUMINEN

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa.
Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu(a)ylellisyysmatto.fi tai puhelimitse numeroon 0400 631 194.
Pyrimme aina ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista.
Ylellisyysmatto.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, jolloin rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä.